lördag 5 maj 2012

Spongebob SquarePants

Ett ordspråk jag brukar gilla är "den som spar han har". Dock känner jag att jag är ganska dålig att hålla mig till det. I alla fall när det kommer till det här med hunderiet. Här ska INTE sparas på nått!! Jag vill göra/lära mig allt på samma gång. Jag ska bara göra,göra och göra hela tiden utan att jag egentligen stannar upp och funderar om jag faktiskt har tid/råd/ork att klara allt.
För det är ju just det här med HUND som jag ju tycker är grymt kul. Då blir jag lätt lite överenergisk!! Helt insnöad och helt grön på det mesta eftersom Z är min första så efterlängtade vovve. Vi har ju inte ens 2år tillsammans i hundvärlden ;)
Antingen har jag väl en super-hero-tro på mig själv och att jag skulle vara "untouchable" eller så kanske jag bara är en dum obotlig optimist :P
Det här är på G just nu:
Jag vill ju bli allmännlydnadsinstruktör och har ju redan klarat av 2 av 3 ledarutbildnigar + att jag går som "hjälpare" för andra gången på klubbens valpkurs. Jag har gått liten freestylekurs för att kunna hålla enklare kurser/träningsdagar i klubbens regi. Och jag ska visa upp ett färdigt freestyleprogram på Fallens Dag i sommar för att underhålla men också för att "promota" sporten. Jag ska kanske hoppa på att utbilda mig till M-1:a som innebär att man får vara figurant/funktionär på vissa mom på MH. Jag är ju jätteintressserad av just MH och tror och hoppas att jag skulle lära mig massor av att vara MH-figge.
Sen får vi ju inte glömma att jag faktiskt har en egen lill-råtta som jag tränar flitigt och tävlar med! Min kära sambo och mitt företag som jag driver har jag inte nämn ännu...hmm??...om det finns nån där ute som säljer tid så köper jag gärna lite! ;)

Idag var jag iaf tävlingsledare tillsammans med Annika på vår brukstävling. Det var till att skippa lördags-morgonmyset, hoppa i värma regntåliga kläder och dra iväg till Skutskärs BK 07:00. Vi tog hand om appellhundarna, la spår och fixade budföring och platsliggning. Nyttigt och kul att göra just appellen efter vi inte klarat den ännu...Spårandet är ju annorlunda nu än när vi var ute och tävlade. Nu får ju dom tävlande inte gå spåren själva utan allt ska vara utlagt och klart när man kommer till spårplatsen. Det tar ju betydligt kortare tid att få spåren avklarde nu iaf, vilket ju är bra! Jag gick ut 5 appellspår och sen hade ju jag fått upp lite värme iaf :). Sen när alla ekipage hade spårat klart körde vi budföring och sedan platsliggning. Det var snälla och trevlig hundar både på platsen( då alla låg kvar) och på budföringen. Man ser ju att många hundar är yviga, hoppiga och spralliga i appellen men kul iaf att se att det är trevliga ekipage och framför allt glada hundar! Lärt mig jättemycket idag och det är verkligen nyttigt för en som själv tävlar att vara med och hjälpa till på en tävling!
Vill passa på att gatulera alla som gjorde en lyckad tävling idag och ett EXTRA JÄTTEGRATTIS till träningskompisarna Carro och Basta som klarade uppflytt till lägre spår idag och gjorde en grym appelltävling!!! Det var ni verkligen värda :)

Ibland känner jag mig som den här killen... Suger i mig allt och lite till och vill göra allt på samma gång....

1 kommentar:

  1. TACK CHRISTINE OCH ZELDA!!!!!
    Vi kom ut och tävla på grund av att ni inspirerade oss. Ni är grymma!!

    Och du, du hade rätt. Såg på filmen ochjag tyckte att det såg bättre ut än vad det kändes på planen..

    SvaraRadera