söndag 17 juni 2012

LP II, tunga huvuden och Salukifrämmat

Efter den minst sagt ofokuserade och slöa tävlingsinsattsen på förra tävlingen i Hofors var man ju verkligen revanschsugen....ett sista 1:a pris sen så kan man lämna LK II bakom sig. Efter tävlingen slängde jag mig på luren och ringde vår tävlingssekreterare på klubben och lyckligt lottad som ja e så fick jag efteranmäla till fredagens kvällstävling. Tur ska man ha ibland...tack Göran för att du klämde in oss!:)
Hemmatävling stod alltså på fredagens dagordning med fint väder, ganska bra uppslutning på klubben med några andra hemmahundar i startfältet och mycket publik. Vi är även hundvakt hela helgen åt svärpäronens vovvar så även dom fick sig en tripp till bruxan. Vårt hejjarklacksteam var ju självklart också med till klubben och hoppades verkligen på ett LP idag för då hade det lovats firande med  rosé m.m på vikingavägen. Och rosé blev det! :)

Vi tog oss igenom tävlingen bra fast fortfarande är det fokus mellan mom. vi måste jobba på...och så lite mer fart i vissa mom. också ( ex.apportering). Jag fick även denna gång jobba mycket för att få med henne ..därav de "dåliga" betygen på helheten. Hon gör ju själva mom. bra och håller ihop bra då men sen tappar hon lite när jag berömt henne...:S

Nu är man iaf bra sugen på att börja pilla med III:an men...här blir det ju faktiskt ( tycker jag) ett STORT hopp...mycket nya och svårare mom. som jag inte ens börjat träna ...ja..ja..vi har ju "sommarlov" från tävlingar på ett tag nu så...det är bara att börja träna.
Med tanke på hur jag och Hanna firade loss i fredags är det bara bra för oss att det dröjer till nästa tävling...:/ Puh...man var inte pigg i lördags inte..knappt så jag är helt återställd idag ( söndag). Tänk va "lite" Rosé kan ställa till med....:P
För övrigt hade jag ju velat köra en appelltävling också men finns ju inga här i närheten förrän i höst :(

Här kommer poängen från tävlingen

1. Platsliggning: 9,5 (kryper ngt) Precis när jag lämnat henne kryper hon med framtassarna och drar bakbenen efter sig och liksom sträcker ut sig...( grod-stile) INTE ok...men still ligger hon och TYST! :)
2.Fritt följ: 9 ( sned,snett sitt, ojämn gång)
3. Läggade: 8,5 ( sen ner) så där seg brukar hon inte va...nästan så jag tittade bak så hon verkligen la sig :S
4. Inkallade: 9,5 ( tempo)
5. Sändande med ställande: 10
6. Apportering: 7,5 ( tempo, DK) Här är hon också segare än vanligt och så gör jag en grimasch när hon e på väg tillbaka och så fick man tydligen inte göra..:P ops!
7. Fritt hopp över hinder: 10
8. Fjärrdirigering: 10
9. Helhetsintryck: 7 ( okontrollerat mellan mom)

Totalt: 184,5 poäng



Lill-råttan med sina fina rosetter och pokaler! :)




 Systrarna långben slappar på baksidan medan lillsyrran är på utställning i Umeå

3 kommentarer: