tisdag 14 februari 2012

Visa att du tycker om någon idag....

Men det gör ju jag varje dag..Zelda KAN inte misstolka min kärlek till henne..det går bara inte! Jag visar att jag tycker om henne VARJE DAG genom att bland annat:

*Ge henne härliga skogspromenader

*Leka med henne på sätt som hon älskar

*Gör skojiga aktiviteter med henne på promenaden eller inomhus

*Ger henne vatten och bra näringsrik mat

*Pysslar om och sköter hennes päls, tassar och klor

*Låter henne jobba, ta visst ansvar och anstränga sig när vi ex lydnadstränar, spårar eller sök-tränar

*Gosar och myser med henne i soffan ( ja..på hennes villkor så klart..dock har hon börjat bli lite mysigare på senaste tiden ;)

*Bestämmer lagom mycket så att hon kan känna sig trygg och säker på vad som gäller i olika situationer

*Låter henne umgås med andra hundar och busa och leka


Det som är så underbart med lilla Z är ju att hon ger tillbaka tusen gånger så mycket kärlek! Hon är precis så som jag alltid önskat att min hund ska vara.
Alltid glad, pigg och kvick, med på alla planer jag har, vill lära sig nya saker, är samarbetsvillig, lyhörd, snäll mot allt och alla och ger aldrig upp utan satsar 110%i alla lägen. En sjuk roliga jycke att leva med helt enkelt :)
Tack min härliga uppfödare Nina för förtroendet! Var stolt över denna fina vovve för det är jag!


Även om jag strör kärlek över Z så är det ju bara alla hjärtansdag en gång om året så ett litet ben tyckte jag allt hon skulle ha,,,



kommandot "håll fast" sitter rätt så bra....kan det vara så att hon väntar på ett "varsågod"?


Sen ska jag väl inte glömma den andra älsklingen som jag faktiskt lever med..den tvåbenta :) Han blir dock inte lika "bortskämd" som Zelda ;) Men idag fick han en ros och en kärleksmums!



Och av honom fick jag en hel bukett! :D Tack finaste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar