lördag 7 augusti 2010

Semester i Båstad

Zelda har varit med oss på en liten mini-semester till sommarhuset i Båstad. Det har blivit en hel del miljöträning och efter den här resan är hon ju proffs på att åka bilbur :) Vi var tillsammans med min mamma och pappa i Båstad och min bror och hans fästmö var också nere en sväng. Zelda har jättelätt att komma till rätta på nya platser och med nya människor. Hon börjar också bli bättre på att INTE hälsa på allt och alla som man möter på gatan utan lyssnar på oss om vi kallar på henne. Vi var ute och gick lite inne i Båstad och det var faktisk ganska mycket folk där, trots att tennis och allt är över, så lite stadsträning blev det också. Hon gick jättefint i koppel och verkade inte stressad eller rädd. Sommarhuset ligger lite utanför Båstad med ängar och hästhagar runtomkring. En nyfiken häst kom fram till staketet när den såg Zelda som först blev lite förskräckt. Men sedan ville hon självklart leka med den jättestora kompisen. Tur att det finns koppel! Vi var också nere vid havet en sväng och Zelda tyckte nog det var lite kallt ( och läskigt). Hon gick i med vatten en bit upp på benen men sen fick det räcka. Jag och Jocke badade faktiskt men inte med Zelda och jag tyckte nog att det var ganska kallt..så jag förstår att hon nöjde sig att blöta benen :P När vi var nere och badade fick "mormor" och "morfar" passa henne och det var inga problem.
Nu ska vi nog gå ut och träna stillastående så jag kan få borsta henne lite..det gillar hon INTE utan vill bara sno borsten och bita på den.



Zelda utforskar det stora blå...med viss försiktighet..det var ju lite kallt!


Men matte! Varför får jag inte leka med den stora hunden?


Det blev lite passivitetsträning i stan i väntan på att ösregnet skulle avta.


Utflykt till Torekov med familjen


Zelda satt jättefint i cyckelkorgen


Sommarhuset i Båstad. Byggdes på 1800-talet och har tillhört släkten sedan dess.


Nu har jag packat klart ..ska vi åka hem till Gävle nu?


Borta bra men hemma bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar