tisdag 3 april 2012

Sätt dig på en stubbe i skogen.....


Zelda vill hellre stå på stubben och göra trix än att ligga o vila bredvid...


Våren försöker iaf att titta fram på sina ställen...trotts lite envisa snöväder då och då. Tur att vi inte bytt däck på bilen ännu :/
Jag och Z tränar på och jag har hållt fingrarna i styr och INTE anmält mig till tävling ännu..(vilken tråkmåns jag är ;) Platsliggningen går bättre och bättre och bättre. Vi tränade i stadsparken i veckan..med MYCKET störning. Det var nämnligen hundhundmötseträning samtidigt så väldigt mycket hundar var på promenad runt omkring oss. Zelda skötte sig gallant. Det är väl bara hakan i marken som vi måste få bättre stadga i. Hon ligger still och är tyst men lyfter ganska lätt på huvudet vid störning. Mitt fel och att jag inte gjort henne helt införsådd med vad jag vill ännu.

För övrigt har vi börjat med en ny rutin på skogspromenaderna. Vi brukar alltid stanna vid en glänta och busa/träna lite men nu kommer jag börja lägga in lite passivitet också. Någon gång under promendaden så slår jag mig ner på en stubbe eller liknande och bara stannar upp i vardag och all stress och lyssnar på skogen och hur tyst och lugnt det är. Så fridfullt liksom! Fler borde verkligen stanna upp en stund och bara andas och hitta lugnet :)..och vilket ställe kan passa bättre än lugna sköna skogen.
Zelda "lägger" jag vid mina ben..och hon får inte pipa, gny eller gnaga på pinnar/kottar. Hon ska ta det lika lugnt och skönt som mig:) Vi stannar där några minuter tills jag känner mig nöjd och när jag även finner att Z är ganska så avslappnad. Det tar ju lite tid för henne att finna sig i att bara ligga still i skogen..men snart..efter lite träning så kanske jag t.o.m kan få en "lättnads-suck" av henne ;)

Idag har Z fått busa på Saluki-vis och i eftermiddag blir det en liten löparrunda.

Sen får vi väl ta och skryta lite också..vi vann ju nämnligen tix-tävlingen på Sussies blogg!:D Jättekul!! Och absolut inte sista gången vi är med och tävlar ;)


Z nosar våren välkommen!















2 kommentarer:

  1. Fina bilder! Passivitetsträning i skogen var en supersmart idé, ska nog också testa det :)

    SvaraRadera
  2. Hon är väldigt fin din Zelda :). Väntar just nu på min egna lilla Movi/Mo valp och då är det ju extra kul att se vad hundarna ur den tidigare kullen håller på med :). Hur mycket väger Zelda egentligen? Svårt att avgöra hennes storlek utifrån bilderna :)

    SvaraRadera