torsdag 18 november 2010

Livet är SNÖ!

Ja..om Zelda fick välja så skulle det nog heta så! Hennes första reaktion var ju som några kanske vet: GLASS!! Massor av glass! Hon djupdök ner med nosen i det vita och liksom gruffade runt som en gris. Hon såg helstollig ut!
Annars rullar livet i radhuset vidare. Vart mycket jobb på sistånne så tränigen har väl fått ta lite stryk. Vi går ju iaf på kurs och det går bättre och bättre. Bara varit på två kurstillfällen än så länge och vi går framåt. Hon hade väldigt svår att koppla av tyckte jag det första tillfället. Hon tyckte ju det var extremt trist och bara sitta och titta på ALLA lekkompisar som verkade SÅ skojjiga att busa med. Andra tillfället gick mycket bättre! Tycker kursen är jättebra och vi växlar hela tiden mellan aktivitet och vila. Detta för att träna mycket på "av och "på" beteende. men som sagt, Zelda och jag lär oss massor :)
Och så borde jag väl nämna något yttepyttelitet om utställnignen vi var på i söndags i Enköping. Ni har säkert redan listat ut att det inte gick nå vidare..då hade ni ju hört om det några timmar senare :). Men jag är inte den som är bitter..även om jag kanske tycker att domaren var en riktig snålpål >(! Hon gick ju i första valpklassen och visst..hon hoppade några gåner efter mig men inte så att man inte kunde se hennes rörelser som domaren påstod. ( Vilken fjant som inte ens kunde bjussa på ett HP!) Det var annars två jollychaps, en solskennet och en sugerwinds där. En massa aussies med andra ord. Vi var kvar till gruppfinalerna för "svärmors" Saluki blev BIR och domarn skickade ut aussien först av alla i gruppfinalerna. Antar att aussien inte tillhörde hans favvo-ras :P men det är bara att ta nya tag och hoppas det går bättre nästa gång och iställer säga grattis till syrran Java som det gick betydligt bättre för :D
Har försökt ta lite skogsbilder som visade sig bli en stor flopp. Gissa vad som står överst på min önskelista? Nää..inte en ny hund som är mindre suddig, utan en ny kamera!
Och så var det här med att hoppa upp på stolar. På helgerna när vi sitter ganska länge vid frukosten så ploppar det ibland upp ett hundhuvud på platsen bredvid.Hon ska bara sitta där och titta och vara med liksom. Kanske en dålig vana som borde tas bort illa kvickt ;)


Satt på kontoret idag och hör att Z håller på att böka med nått i rummet bredvid..när jag kommer in möts jag av detta...eh..lilla Z:a..hur tänkte du nu?


Zelda håller ställningarna på kontoret när jag inte är där. Nej..bilden är inte arrangerad, hon hoppar upp på stolen när går där ifrån.


En flört-blink var allt jag fick när jag tog henne på bar gärning med tassarna i frolic-påsen


Galning i skogen!


Håller balansen på en snöig stock i skogen


"Stämmer det att dom inte har grädde till pannkakorna på det här stället?"

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Hon verkar vara en riktigb "hittapåa", precis som en aussie ska vara. Och utställningsmissar hör till med en arbetshund ;o)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder! Kul att höra hur det går för er. Kingston skulle nog inte passa för utställning, han väger redan 26 kg och är 55 cm hög. Han kommer nog bli större än rasstandard =)

    SvaraRadera
  3. Söta Zedla! Grattis på 6 månaders dagen :D. Vad fick hon för kritik i Enköping?

    SvaraRadera