måndag 22 november 2010

Visste ni att....

Aussien Zelda är mina allra första och mycket efterlängtade hund! Idag grattar vi henne och hennes sysstrar på 6-månadersdagen!:) guuud va tiden går fort!!
Eftersom jag inte är en bitter människa så kan ja återigen tillkännage att jag gjort ännu lite fler feta aussie-ägar-missar. Man lär sig nå nytt varje dag! Tror ni förresten tomten kan komma med lite mer tålamod till mig? :P
Miss 1: Vänder ryggen åt Zelda i grindöppning när hon inte har koppel. Påföljden: Swwwiccchhhh.. säger det sen är det ett stycke galen aussie som vallar småbarn i pulka på gården utanför. Hon är ju väldigt snäll mot barn och vill ju bara pussa dom i ansiktet men det uppskattas ju inte av alla! Barnen som förövrigt var ca två äpplen höga höll sig ko-lugna medan dåren till hund yrde runt i snön intill dom. Hundvana ungar på min gård :P ( som tur är!) Matte får ta skärpa sig med grinden. Vill ju inte riskera att sätt skräck i nån liten unge för tid och evighet.
Miss 2: Underskattar Zeldas längd. Påföljd: En matlåda fattigare.
Jag ska gå upp på övervåningen och lämmnar Zelda i köket. Jocke frågar från vardagrummet om jag ställt matlådan med middagens korvstrogarnoff utom räckhåll för Z:a. Jag svarar " Ja..självklart,,,den står lääängst in på köksbänken, hon har ju ingen giraffhals..det är lungt! Efter ca 30 sek hörs ett väldigt krafsande. Jag frågar Jocke vad det är som låter och han säger lite smått irriterad att han inte vet. Snart hör jag Jockes inte allt för muntra stämma "Smart Christine"!!! och där står vovven med korvstrogarnoff ända upp till öronen. Det blev till att ställa sig och göra mat till göbben sin ( igen).
Miss 3: Tror att en obevakad 6 månaders-aussie bara nosar och kissar på tomten. Påfölden: Två stora hål i gräsmattan och en ihälbiten sopkvast.
Ja..finns inte så mycket att tillägga där. Ni ser det säkert framför er :P

Just nu ligger vilden och sover efter att ha gått omkring ganska länge och pipit över att inte hitta det ideala gömstället till sitt ben. Trodde bara det var på tecknad film som hundrna grävde ner sina ben men tji fick jag!


Grattis lilltjoffsan min!

3 kommentarer:

  1. Haha vad roligt att läsa om Zeldas bus :D. Tack för de fina orden i min blogg! Underbar bild på Zelda!!

    SvaraRadera
  2. Fullt upp, låter det som ;o)

    SvaraRadera