söndag 28 november 2010

Nissar!! BE AWARE!!!!

(Sjung med melodi: Tomtarnas julnatt)
Se, då krypa tomtar upp ur vrårna, upp ur vrårna,
Men titta!, AKTA, för här kommer Zelda, kommer Zelda
Tugg, mums, glufs,svälj, tugg, mums, svälj

Innnan jag fortsätter dettta inlägg vill jag varna känsliga läsare för en otäck bild i inlägget.
Idag när det är första advent har jag julstökat en del dagen till ära. Städat, plockat fram julsakerna och bytt till julgardiner. Sambon har varta på innebandymatch dagen så jag (trodde att jag) kunde stöka för mig själv i lugn och ro. Vet inte riktigt hur jag tänkte då, om jag hade glömt min lilla blåmelerade vilde som också bor här(?).
Dagen började riktigt bra iaf med en mysig promis i skogen. Filmade Zelda när hon yrde runt i snön men funkar inte att se filmen på datorn..fattar inte varför :( Jag som även ville visa lite nya trix som vi lärt oss också,,,men det får väl vänta då. Det blir mest lite skoj-trix-träning nu när det är så dåligt väder. Men även sånt är ju nyttigt :) Hon älskar för övrigt våra små power-träningspass. Hon är ju så påhittig och vet hon inte vad hon ska göra så testar hon allt möjligt för att se om det blir rätt. Några nya trix är backa in mellan mina ben när jag tar ett steg bakåt,hoppa upp i famnen och vinka med framtassen.

Nää..över till julstöket. Det blev ju inte så effektivt, lungt och stämningsfullt som det varit förr om åren kan man kanske säga men nu är det gjort iaf *Suck. Det blev dock inte så mycket krimskrams med tomtar och dylikt eftersom det visat sig att vi har en tomtemördare ibland oss. Halva dagen har gått åt till att springa runt och plocka tomtar ur Zeldas gap. Hon hoppade i fönstret, på byrån och upp på köksbordet. Allt för att få sätta i sig dessa små nissar i rött. Jag är ju så envis också..så har jag bestämt att en tomte ska få sitta i fönstret på just det stället så ska HAN GÖRA DET! Det här måste utan tvekan komma 1:a på Zeldas "lista över favoritsaker att göra för att irritera matte".
Imorgon ska vi till klubben och träffa Liz och hennes två aussie-killar. Spännande för Zelda att få träffa lite aussiekompisar.


Se så juligt här är och lilla nisse anar ingenting...


Att runt hörnet lurar en hungrig tomteätare. Detta är Z:as första offer. Nissen kunde dock räddas och klarade sig bra med några enstaka bitmärken


Nästa offer skördas endast några sekunder senare.


Här är vad som finns kvar av det tredje tomteoffret. Lilla nisse av gran gick inte att rädda.








Är det inte meningen att hunden ska gå SJÄLV under promenaden?


Bus i snö


Helt slut efter dagens tomtefångst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar