tisdag 4 januari 2011

Sjuuuuk!

Lilla Zelda mår fina fisken så ni kan alla vara lugna..det är jag som sjuk. JÄTTESJUK:( Åkte på en ordentlig influensa direkt efter jul..var sängliggande i feber i mellandagarna. Vart lite bättre på nyårsafton så planen att kompisen Kristin och hennes sambo skulle komma över på middag fick stå kvar. Var väl inte helt frisk men det blev en trevlig och lugn kväll. För Zelda var kvällen inte nått speciellt. Hon reagerade inte alls på smällarna. Superskönt! Sen verkade det som att radhuset vårt är VÄLDIGT ljudisolerat..ljuden från smällarna lät nästan ingenting inomhus. Jag vet att man ska undvika att ta ut hunden på kvällen när det kan smälla, men jag var tvungen. Hade blivit lite fel med planering och matlagning så skruttan behövde verkligen gå ut vid 10. Smällde inget när jag öppnade dörren för att lyssna men när vi kommit en bit ner på vägen så började det smälla lite längre bort. Jag vet också SÅ KLART att man inte ska låtsas om något men jag tittade nog lite extra på henne för att se om hon verkade ängslig. Tänkte att blir hon rädd nu så är det verkligen mitt fel..mitt pucko som ska ut och gå 22.00 på nyårsafton!! Men det var ingen fara på taket. Hon brydde sig inte ens. Vi busade med hennes rep-boll och hade jättekul..fast det smällde på himlen Strax innan 12 så var det några som smällde ganska nära, då lät det ganska mycket precis utanför vår dörr. Då dök lilla "vakthunden" upp och ställde sig och skällde och morrade mot dörren. Börjar bli ganska dova och mörka morranden(målbrottet kanske?). Men det var allt ljud hon gav ifrån sig på hela kvällen. Min lilla tuffing :)
Nää..över till min sjukdom och " tyck-synd-om -mig-jälv-känslan. Jag är inte sjuk så ofta så jag har en teori om att eftersom jag inte är sjuk ofta så samlar kroppen på sig för när jag blir sjuk blir jag alltid JÄTTESJUK! Det är faktiskt lite synd om Z också som inte riktigt får den stimulans hon behöver just nu. Nyttigt också iof att vilden får tagga ner lite ibland men ändå. Hon får springa av sig i skogen nedanför oss och så blir det lite småtrix i vardagsrummet...men thats about it :(
Hildingkurs på lördag igen...och vi som inte tränat nått nästan :S
Nu ska jag fortsätta krya på mig.
God fortsättning på er alla!

1 kommentar:

  1. Vad tråkigt att du har varit så sjuk :(. Mina hundar har inte heller fått någon direkt aktivering nu, men det får de stå ut med ;). Jag snodde bilderna på Zelda nedan så hon och Java hamnade på Fätorpets startsida :).

    SvaraRadera