torsdag 14 juli 2011

Bruks-Sessa

Lever fortfarande lite på vår framgång sen helgen så vi har legat lite lågt med träningen denna vecka. Ganska skönt och ha lite paus faktiskt. Det behövs ibland. Vi tränade iof lite sök i måndags och det gick si så där...Hon sökte ju sig ut till figgarna JÄTTEBRA och verkligen sköt iväg som en raket för att komma till dom, men så var det ju det där med lydnad i skogen som rent ut sagt sket sig lite...:S. Vi har inte tränat sök många gånger alls men hon fattar helt klart att man ska hitta folk i skogen..och att dom har massa gotta på sig så det är verkligen värt att hitta dom! Problemet är bara att JAG blev väldigt ointressant idag. Hon sökte helt enkelt på egen hand. Från sida till sida och struntade ganska blankt i mina "här är jag". Struntar väl jag i tänkte Z. Finns mycket roligare typer ute i skogen!!! Får nog gå tillbaka lite i träningen med kortare avstånd och BELÖNING på stigen och kanske figgar som INTE belönar vid uteblivna ingångar. Typiskt att man har så lättlärd och självständig jycke! :)

Fick hem Z:s bruksväst idag som vi beställd ifrån en tjej som hetter Jeanette som designar dom med namn, bild etc. Jag är sååå nöjd och min prinsessa vart så fin så fin i den!

Har även upptäckt att Zelda blir mer och mer orädd när det kommer till bad. Hon gillar det verkligen och börjar till och med hoppa, nästan meterlånga hopp, rakt ut i vattnet ifrån mindre kanter. I samråd med sambon beslöt vi att införskaffa en flytväst åt henne. Hon tycker faktiskt om den och simmade jättebra i den idag! Tänkte ju även börja simträna lite med henne och då är det ju bra med flytväst också.
När vi ändå var på djuraffären tyckte Zelda att det var lika bra att titta ut lite roliga leksaker också ( Eller var det kanske matte som tyckte att lilla Z skulle ha nya fina saker?) Det blev en vattendummie och en boll med snöre. Vi hade ju husse med också och Zelda behöver bara titta med sin söta, lite mystiska ögon, på honom så får hon det hon pekar på. Det är ju kul och shoppa när " pappa betalar" ;)

För övrigt så rullar sommardagarna på ganska lugnt Skogspromenader, lite påtning på tomten, bad och läsning. Lite stadspromenader hinner vi också med ibland. Hon har blivit jätteduktig både i stan bland mycket folk och på bussen. Det kan bli nått litet tjut just när man går på bussen..av ren glädje när hon ser alla människor på bussen.. men så snart vi hittat vår plats lugnar hon ner sig och lägger sig till rätta. Kan även sätta mig på stan och fika med polarna och ha Zelda med som lugnt ligger under bordet och vilar. Hon har alltså blivit mycket lugnare och mer mogen. Hmm...undra om hon blir ännu lugnare efter först löpet??
( I träningen är hon dock lika på G och alert som alltid...så förmodligen har hon lärt sig kontrollera sin "av & på" knapp :)

För första gången sitter jag ute på altanen med datorn och bloggar i solen...konstigt att jag inte kommit på att man kan göra det tidigare?? Jag lovar inget..men vem vet...kanske blir det lättare och ta sig för bloggandet och göra det oftare när man vet att en solig altan väntar ;)




Ingen som vart överraskad av färgen hoppas jag ;P


Tjejen som gör bruksteckena är ju superduktig!!


Som fisken i vattnet,,,,


Nya leksaker...dummiesen invigdes idag och hon älskar den!!


Så här ser Zelda ut när hon spelar dum. Va..!! Vadå...får jag inte dra ut den svart/mest VITA mjukiskon och rulla runt med den på tomten???? men vi kan väl leka lite iaf...lite,,,snälla!!?

1 kommentar: