tisdag 19 juli 2011

The sheep next door...

I helgen har vi varit i Dalarna i familjens hus som vi har där. Att få chansen att få vara i Kullsbjörken ( en lien by mellan Rättvik och Leksand) på sommaren är så underbart och jag har så mycket fina minnen härifrån! Under hela min uppväxt var jag och brorsan här varje sommarlov..då huset var min mormors och morfars.
Nu är det "lite" stuff att fixa med på huset så i helgen har det blivit till att jobba med både det ena och de andra. Lite rensning av garage, målning och gräsklippning etc.
Zelda var självklart med och hon var väl den enda som fick lite semester ;). Lite uppletande vart de iof på ängen bredvid huset. Hon är superduktig och man märker verkligen att det tröttar ut dom små liven. Just börjat med uppletandet så än så länge vallar jag mindre korridorer där hon får leta föremålen och hon gör det jättebra. Går verkligen på djupet i rutan och letar metodiskt men ändå med fart.
Våra "grannar" fåren hade anlänt i hagen brevid vårt hus och jag undrar om dom där fåren någonsin sett en hund. Dom stod LÄNGE och bara glodde dumt på henne innan dom bräkandes satte av längre bort i hagen. Zelda som inte verkar ha en enda ond tanke i sitt lilla huvud viker öronen lätt bakåt och viftar sakta på svansen när fåren blänger dumt på henne. Hon skäller inte, hoppar inte fram och tillbaka i frustration utan står bara lungt och tittar. Sen däremot när dom börjar spring, åker öronen upp och hon följer med " uppåt" längst staketet. Hon skötte sig faktiskt jättebra med fåren bredvid tomten :) Inomhus är hon också jätteduktig trotts alla roliga saker och prylar man kan tugga på och nya skrymslen och vrår... Däremot var det ett perfekt ställe att gömma ben på! Ett hittade jag i min säng...;P



Huset ska målas och Zelda kunde hålla ställningarna så att allt flöt på bra ifrån sitt egna lilla " Zelda-fönster"




Hon gillar tomten i Dalarna som är STOR och öppen, bra utsikt har man ju också :)


Varför står ni enda där borta och tråkar?? Kom hit och umgås lite sitället,,,


One happy pupp!!!!

1 kommentar:

  1. Jag förstår att både Zelda och du/ni trivs. Det ser fullkomligt underbart ut!

    SvaraRadera