fredag 23 mars 2012

Tävlingsbidrag

Jag har ju nämnt att jag och Z ska gå en freestylekurs och jag älskar ju att pilla på lite trix och konster :)
Jag följer bloggen Freestylehundar och den tillhör Susanne Jaczewski som är en riktigt duktigt "freestylare". Hon har labbar och en aussie och tävlar freestyle på hög nivå. Hon har börjat med en jättekul tävling på sin blogg. Hon lägger ut små trix på sin blogg och sedan får läsare skicka in sina bidrag på just dom trixen och tävla om priser! Jag tänker ju direkt: Tävling...oj så skoj, det får vi inte missa!! :) Kul att bli lite motiverad om inte annat....
Så nu tänkte vi testa att skicka in en liten video och se om det räcker hela vägen...
Självklart får ju ni också se filmen...och även lite andra trix som vi pillat lite med!
Tricket vi ska tävla med heter cross paws och går helt enkelt ut på att hunden ska korsa framtassarna.

Allt du behöver för följade trix är:



En glad och pigg vovve (ex. en aussie), en klicker,lite Frolic och en "dutt-lapp" :)


Tävlingsbidraget





Zelda visar stolt upp sin fina bugning...

11 kommentarer:

  1. Ni är så duktiga. Kan du inte lägga ut mer filmer på vad hon kan, jag menar även om du inte ska tävla med dem. Är ju så roligt att titta på:) Mer Zelda åt folket!! ;)

    SvaraRadera
  2. Vad duktiga ni är! :) hoppas ni vinner!

    SvaraRadera
  3. Härligt!!! :) Vad ni är duktiga!!

    SvaraRadera
  4. Hur lärde du Zelda att gå på dina fötter ?
    Jag vill lära min hund det men hon förstår inte att hon ska kliva på mina fötter :P
    Svara i inlägg tack <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag hade Zelda mellan mina ben som på filmen...men med fötterna pekandes inåt..så att hon gick på foten automatiskt..sedan klickade jag in en fot i taget. Alltså när hon nuddade ena foten så klickade jag..det tog lite tid...:P

      Radera
  5. Tack för alla fina kommentarer! Blir kanske massa filmer framöver om ja får sån här bra respons på det ;) Me like kommentarer!!!

    SvaraRadera
  6. Du och Zelda är grymma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wow vad imponerande!!!!!!!!! Nu blev man själv sugen och hitta på lite trix. Ni är våra idoler!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha..tack! va söta ni är! ;)Kul att pyssla med när lydnadsmotivationen tryter :S
      Med en klicker o lite godis gör ju den här jycken vad som helst :P

      Radera