söndag 11 mars 2012

Vårtrött???

Så underbart det är med barmark, härligt med sol,fågelkvitter och vårlökar! Jag håller helt klart med!!! Men varför är jag så himla trött hela tiden dååååå?? Är det inte nu på våren man ska bli så pigg och sprudla av "vårkänslor" eller vad det nu heter? Jag fattar inget...bloggandet har ju helt klart kommit i kläm. Och sedan känns de trist o blogga om jag inte har några bilder..
Jag har tom börjat och löpträna lite och fått bättre matvanor..det borde man ju verkligen bli piggare av..men icke...ajja..det kommer väl :)

Idag har vi varit och gått runt grönområdet vid högskolan. Mysig slinga och vi hade sällskap av bästa Hanna o Hedda. Fokus vid våra "gå-promenader" är att just GÅ med hundarna i koppel. Inget nosande, inget flams o trams, drag i koppel osv. utan vi ska bara gå...med vovvarna ganska nära vid sidan utan sträckt koppel. Rasta har dom fått göra innan och jag tycker själv det är väldigt bra o träna på sånna här koppelpromisar. Tanken är väl att vi ska göra det mer till en powerwalk och senare kanske även kunna springa tillsammans
(jag, Hanna o hundarna) Att ha dom fokuserade med blicken framåt men inte "utåt" är ju jättebra att ha när man ex inte får ha hunden lös och vill ha dem nära. Vid populära elljusslingor, vägar med trafik nära och på stan.

Annars så löptränar jag och Zelda några gånger i veckan. Hade lite kalas förra helgen och då fick jag ett superfint dragbälte som jag använder när jag har Z kopplad och springer. Skönt att ha nån som drar lite framåt när man är på väg att stanna och flåsa av trötthet :P Tänkte dra fram cykeln snart o testa det snart med henne ..hon blir ju liksom inte trött och flåsig av min slö-löprundor direkt :/

Annars blir det mest lydnadsträning. Platsen tränar vi på med....men MYCKET störning. Hon är superduktig och har aldrig rest sig en enda gång nu när vi tränar. Jag har andra människor som går runt henne och stör, låter m.m med eller utan hund. Tränade med annan hund bredvid igår och det gick toppen. Det blir mycket fokus på störningsträning nu när det gäller alla moment och det har vi nog mycket glädje av inför kommande tävlingar.

Jag och Z har förrsten anmält oss till ett freestyleläger i Ockelbo i april. Vi ska testa på våra danskunskaper :) Har alltid tyckt freestyle verkar otroligt roligt och jag går på lägret främst för att kunna hålla lite enklare träffar/kurser på klubben sedan. Vi har idag ingen freestylegrupp och det skulle vara grymt kul om det kunde komma igång även hos oss. Och framför allt locka lite yngre och duktiga ekipage :)

Nu har jag iaf en trött och nöjd aussie brevid mig i soffan som just varit ute och lekt/sprungit med salukisarna. Hon sover så sött men med viss störning då Brynäs spelar sin första kvartsfinalsmatch och J är ju inte helt nöjd och lugn med domarbeslut, passningar etc. ;)Tur för husfridens skull att det ser ut som de tar hem den här matchen :P Zelda är iof van..nu går hon inte upp på övervåningen och lägger sig längre utan sover lugnt kvar i soffan,,,

2 kommentarer:

  1. Så synd att du ska vara trött, vet hur tråkigt det är. En försiktig fråga, sover du tillräckligt? Själv har jag insett att man blir trött av att bara sova fem sex timmar och märker en avsevärd skillnad när jag ser till att få sova minst 7.
    Kul med fristyle, har funderingar på att ha med det på årets kennelträff.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja..sover gör jag. Kanske FÖR mycket :/
      Ja,,vilken kul idé! Hundarna brukar ju älska att "dansa" iaf :) Har du börjat planera in nån ungefärlig tid på träffen iår. Vill verkligen komma med iår!

      Radera