söndag 13 mars 2011

Finfrämmat ifrån Haninge och lydnadsträning

I helgen har mina päron varit här och hälsat på. Det är andra gången dom är och hälsar på sedan vi flyttat till radhus så man är ju inte bortskämd med att träffa mammsen och pappsen direkt. Dom bor i den mysiga och idyliska skärgårdskommunen Haninge som ligger söder om Stockholm. Där jag är uppväxt:) Vi firade min 25-år dag och jag fick en superfin kamera av dom! :D Nu är det sluttjatat om dåliga bilder pga kamera. Nu är det bara fotografen som behöver "hottas upp" så kommer här bli fin fina bilder. Måste passa på att skryta med att jag var grillmästare igår då vi tjuvsartade lite på våren med att grilla ute...Mumms!

Träningsmässigt så tragglar vi vidare ...nu är vi iaf ute och kör lite så framåt kommer vi iaf, Men visst märker man att vi "legat i ide" under vintern :( När vi kommer ut till bruksklubben är hon väldigt störningskänslig och man får ju inte ligga på latsidan om man vill ha LITE uppmärksamhet. Då är vi där igen..matte måste jobba på att bli roligare helt enkelt! Annars så är hon ju superduktig min lilla kråka. Har tränat lite med metalapport och jag har ju sett och hört att visa hundar har lite problem med just detta men Zelda har inga problem som helst att apportera den.. Skönt! Annars så blir det mest det fria fölet som vi nöter och även ingångarna måste vi få bukt med. Det blir en del slarv här och där och jag vill öka hennes fokus på mig och försöka göra hela momentet mer lustfyllt för henne. Och på inkallningen kommer hon ju i full galopp MEN problemet är att hon använder mig som stoppkloss och liksom hoppar upp emot mina ben/lår för att stanna. Inte OK!
På lördag ska vi testa en ny träning som kallas hundmöten som hålls i stadsparken i Gävle. Det är gratis om man gått någon hundkurs tidigare med Hilding ( som jag gått valpkurs hos) och det går ut på att man tränar sig på hundmöten...något vi verkligen måste träna på.


Snyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyg!!!!

2 kommentarer:

  1. Nu vill jag se massa bilder! Grattis på 25 års dagen :D

    SvaraRadera
  2. Nu väntar vi på många fina bilder :). Du kanske vill hänga med på en fotokurs här i Älvkarleby i vår ;). Jag behöver än till i gruppen så blir det än kurs, hon är jätte bra som skall hålla den

    SvaraRadera