lördag 24 september 2011

Salukivakt och Pilates

Idag har jag haft en sk. "hundlördag". Började dagen med att åka till skogen och låta Z "springa av sig" lite med "svärmors" Salukis. De tre Salukidamerna fick sedan följa med hem eftersom Jockes päron skulle till Uppsala och titta på hans innebandymatch.
Jag, Diana och Ebba skulle ses idag och träna lite sök i Mårtsboskogen så det fick bli till att packa in aussietoken + 3xSaluki i bilen och dra till skogs.

Idag ville jag träna lite tävlingsmässigt för att pröva på. Så figgarna fick gå ut i rutan utan att jag hade en aning om vart dom gömde sig. Och så rullmarkering och påvis på det såklart. Lite läbbigt men Z klarade det galant tycker ja! :)

Efter träningen tog jag ut ligan i bilen en stund så dom fick traska en sväng innan vi begav oss hemåt. Har aldrig haft alla 3 salukis hemma på en gång men det gick väldigt bra faktiskt. Inget stoj och stim utan alla nöjda vovvar gick och la sig att vila medan jag kunde påta lite på tomten.

Efter lite ogräsrensning och annat pill skulle det ut och åkas igen. Hämta 1 stycke sambo i stan som vart och spelat match och så skulle vovvarna långben åka hem. Sen var den dagen typ slut...nu får det bli vila i soffan framför Färjestad - Brynäs.


Sen bjuder vi avslutningsvis på lite bilder från Z:s pilatesträning. Hon blir väldigt snabbt trött av att bara göra några få övningar på bollen så det blir mycket korta träningspass. Bra träning är det nog iaf.



Det är inte lätt att få en Saluki att sitta.....STILL!



Men med lite godis (och en passerande granne) så funkar allt...








Kanske en framtida cirkuskarriär?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar