söndag 18 september 2011

Utställning a la Högbo


Att träna "stå" är ju dötrist men viktigt om man ska vara fin i ringen!


I tidigare inlägg skrev jag ju att vi skulle ut och testa vingarna när det gäller det här med utställning och idag var vi iväg till Högbos officiella SKK utställning. Dock var det inte vår dag idag..eller rättare sagt, det var inte "rätt" domare för oss. Vi fick nöja oss med ett blå-snöre och sen var vår tid i ringen över. Lite tafflig kritik var det också (det lilla som gick att tyda). Tänk att det ska vara så svårt att skriva LITE fint iaf så andra kan läsa vad det står. Domaren var för övrigt irländare och mitt ordförråd när det gäller engelska utställningstermer är ju inte heller det bästa :S. Hon fick "very good" iaf och det vi fick excellent på var temperament :P. Men de ju inte fy skam det heller :)
För övrigt så var det 6 andra aussies där. Inga jag kände till och jag köpte igen katalog så jag vet inte va dom var ifrån heller :P
Ingen av de tre tikar som var med fick "excellent" så det var ingen BIR final för aussiesarna..bara för hanen att komma in och ta BIR-rosetten. Den andra tiken i vår klass fick en 3:a...så domaren var nog lite hård..( och snål). Vi får hoppas det går bättre i oktober då vi ska ställa på en bruksutställning.

Zelda skötte sig förövrigt galant i ringen och sprang så fint så fint brevid mig. Utställningsexperten a.k.a "svärmor" var där och tittade på oss och tyckte Zelda var superdukigt i ringen också :)

Även om inte domaren hade Z som sin favorit så är hon ju ALLTID den finaste och sötaste i mina ögon :) Och bortskämd som hon är så fick bästa lill-råttan en ny leksak på utställningen och nu har hon just fått en smarrigt ben. Så hon är nog mycket nöjd med dagen ändå! :)

Nu blir det vila från utställning ett par veckor och sedan försöka igen med nya friska tag :)

3 kommentarer:

  1. Ni var jätte duktiga! Zelda var så fin :) domaren var hård och en riktig snålis!

    SvaraRadera
  2. Med utställning går det upp eller ner från gång till gång ;)

    SvaraRadera
  3. Grattis till eran officiella utställningsdebut :D.

    SvaraRadera