måndag 25 oktober 2010

How much is that puppy in the window?


Här är bildbeviset!

Idag kommer jag hem ifrån en liten biltur och vem skymtar jag i fönstret stående på köksbordet om inte Zelda!! Hon står lugnt och spanar nyfiket ut genom fönstret. Hon ser inte direkt glad ut när hon ser mig utan mer lite förvånad och det ser ut som tänker : " Oh shit..bäst att försöka komma på ett sätt att komma ner härifrån...SNABBT!". När jag åkte var jag mycket noga med att skjuta in alla stolar ordentligt men inser nu att detta inte är tillräckligt eftersom den lilla hyenan har kommit på hur man själv skjuter ut stolen! Annars var det faktiskt ingen fara på taket...hon hade tuggat lite på blommorna och haft ut äpplen och tomater på golvet. Annars tycker jag ensamträningen går bra. Hon kanske helt enkelt vill börja vakta huset ordentligt och vill ju då självklart ha god uppsikt över tomten och infarten för att kunna upptäcka eventuella inkräktare i tid.
Imorgon blir det nog sista tisdagsträningen på klubben. Det är för mörkt och kallt på kvällarna nu :( Kommer att bli träning lördagar ist. Ska verkligen lägga in MYCKET micro-pauser imorrn på träningen. Vi ska bara sitta och ha tråkigt och när Tjoffsan (a.k.a. Zelda) är lugn och sansad kan vi börja har kul igen!
Kanske ska ta och hinna med och göra lite hemläxa den här veckan också som vi fick på kursen i lördags. Vi ska besöka två, för hunden, helt nya miljöer, försöka få hunden att kunna koppla av och ta det lugnt En plats vi tänker besöka är stationen nere på stan men andra platsen har jag inte kommit på ännu.


Finaste Sessan!

2 kommentarer:

  1. Att sitta på bord och hålla utkik är rastypiskt, sa jag inte det ;o)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hihi vilken buse :P. Jag har inte märkt några unghundstendenser än, men det kommer väll :P. Java är än så länge är VÄLDIGT mattetokig till min stora lycka och dessutom väldigt förarvek, så gör henne väldigt lätt att ha att göra med :).

    SvaraRadera