söndag 17 oktober 2010

Operation Destroy

Det här med att ha en blogg... ska det fungera som en dagbok eller? ...jasså!! Jag använder det mer som en veckobok. Är man en upptagen kvinna som jag är så blir det så helt enkelt :P Ni får stå ut..och gilla läget.
Här och nu ska jag ta och knipa igen min stora pelikantrut när det gäller att uttala sig om sin hund och dennes beteende. Så sent som i förrgår kväll låg jag i sängen och sa till Jocke " Det går nog snart att ta bort det där fåniga kompostgallret till sovrummet, Zelda förstår nog att hon ska sova här inne och går nog inte ut härifrån och hittar på sattyg. Hon går ju alltid och lägger ger sig så fint när vi gör det." Där var jag nog LITE ute och cyklade måste jag erkänna.
Inatt ,ca 03:00 för att vara exakt,vaknar jag av ett konstigt ljud. Det är liksom ett knastrande, som om någon tuggar på något hårt. Jag kliver upp ur sängen och tittar ut i ett kolmörkt vardagsrum. Knastrande kommer ifrån soffan. Jag inser ganska fort att det måste vara Zelda som ligger i soffan och FÖRMODLIGEN tuggar på något i kategorin "Icke godkänt valptugg". Jag väser fram ett argt "Zelda,..,vad gör du!!" Eh..nää..jag fick inget svar. Istället tänder jag lampan och ser Z ligga i soffan och tuggar så hela käken hoppar! Ops..det här bådar inte gott tänker jag! Zelda ligger med Jockes lap-top mellan tassarna och tuggar på USB-pluppen som hör till den trådlösa musen. Den är totalt söndertuggad och sedan upptäcker jag att hon även satt i sig delar av hans head set. Totalt söndertuggar även det! Hårdsmält natt-snack om Z får välja alltså! Jag undersökte det hon tuggat på och känner lite obehag när jag tänker på allt skumt som kan ligga i hennes mage just nu :S Det fattas dock inga småbitar på någonting utan allt som saknas är en skumkudde till ena hörluren. Jag kan nu även rapportera att hon mått bra under dagen och inte visat några symptom på att hon fått i sig något farligt. Skönt! På morgonen skäller jag förstås på Jocke för att han inte stängt för gallret ordentligt ( det var han som gick och lade sig sist igår kväll) men han "nekar till brott" och säger att han visst stängt den. Hon har aldrig tagit sig ut på natten förrut. Förmodligen vill hon inte att husse ska spela så mycket WOW ( World Of Warcraft)som han gör utan istället busa med henne när hon så kärleksfullt hoppar upp och naffsar honom i handen när han spelar!
Ledsen Zelda men sabotaget kunde inte stoppa honom. Han har redan inhandlat ny datamus och head set.
Från och med nu finns det alltså bara en sak att göra: Sova med ett öga i taget! Eller kanske fixa en bättre grind ;)
Idag har Zelda även haft ner en kruka i fönstret och grävt upp den nyplanterade ljungen som jag satt på framsidan.
Full fart - Med en Aussie såklart?!

4 kommentarer:

  1. Visst är det spännande med en aussievalp!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det där känner jag igen =)
    Kingston bet sönder alla headset och hörlurar vi hade de första veckorna.
    Under nätterna har vi dörren till sovrummet stängd, men det finns alltid något nytt spännande att tugga på. Bäst är att få tag på ett par använda strumper, mums!

    SvaraRadera
  3. Hihihi som det kan gå. Javas husse spelar och wow, men hon ligger på/vid hans stolben och leker för irritera honom :P.

    SvaraRadera
  4. När är utställningen i Enköping? Om det inte för sent för anmäla skulle jag gärna åka :D.

    SvaraRadera